Dupliranje sadržaja je jedna od onih SEO stvari oko kojih su ljudi najviše zbunjeni. Činjenica je da je jedan od razloga te zbunjenosti video koji je Google postavio da bi odgovorio na ovo pitanje.
Kada je dupliranje sadržaja loše?
Jedan od najlakših načina da utvrdite da li će dupliranje sadržaja naškoditi Vašem web sajtu jeste da upitate sebe zašto želite da kopirate konkretno taj sadržaj. Ukoliko razlozi imaju više direktne veze sa Vama, na primer želite veći akcenat na samom sadržaju, bolje mesto na pretraživaču te teme, ili jednostavno hoćete da manipulišete rezultatima pretrage onda Vam ne preporučujem da duplirate!
U svom članku o dupliranju sadržaja, Google je posebno naznačio:
" Dupliranje sadržaja nije osnova za pokretanje bilo kakvog postupka protiv web sajta, osim ukoliko je namera da duplirani sadržaj služi za kontrolisanje rezultata pretrage."
Google će možda započeti neke postupke protiv Vašeg sajta, ali ti postupci mogu da dovedu do potpunog brisanja Vaše stranice iz rezultata pretraživača, ukoliko utvrde da ste pokušali da manipulišete rezultatima pretrage. U tom slučaju, dupliranje sadržaja je predsavljeno kao spam, tako da je glavni razlog brisanja vašeg sajta spamovanje.
Dupliranje sadržaja može biti loše, čak i ako ne pokušavate da manipulišete rezultatima pretrage. Pretraživači streme ka tome da svojim koriscnima pruže različite rezultate pretrage, a ne 10 stranica sa potpuno istim sadržajem. Da bi se to izbeglo, većina search engine-a će Vam prilikom izbacivanja rezultata pretrage ostaviti poruku sličnu ovoj:
"U cilju da Vam prikažemo najbitnije rezultate, izostavili smo neke stavke koje su veoma
slične već prikazanim stavkama."
Ovakvi dodatni rezultati su često dostupni ukoliko korisnik pritisne na taj link, ali većina ljudi to ne radi tako da se njima ti dodatni rezultati ne prikazuju.
Ako ste napisali članak i postavili ga na jedan web sajt, a onda mesec dana kasnije želite da ga premestite na neki drugi web sajt, taj drugi web sajt će verovatno biti stavljen u grupu malopre spomenutih "dodatnih rezultata pretrage" koji neće biti prikazani. Ovo nije nikakva kazna. To je način na koji Google daje sebi ka znanju da je prvi sajt na koji ste postavili Vaš članak onaj originalni, i zato njega smatra za vlasnika članka.
Kada je dupliranje sadržaja dobro?
Najčešći tip dupliranja sadržaja je izazvan URL-ovima na web sajtu. Na primer, sva tri URL-a pokazuju na istu web stranicu:
webdesign.about.com
http://webdesign.about.com/
http://webdesign.about.com/index.htm
Moguće je da pretraživači indeksiraju ove URL-ove posebno, i to bi značilo da sve tri stanice ustvari kopiraju sadržaj u svom indeksu. Da, svi oni pokazuju na jednu stranicu, ali iz perspektive pretraživača, indeksirani su na tri različita mesta i načina. To može da se dogodi sa URL parametrima, kao i sa sajtovima koji imaju pogon podataka. Pretraživači tretiraju ovaj način kopiranja sadržaja kao slučajan, i često biraju najbolji URL koji će da predstavlja ostale.
Još jedna vrsta dupliranja sadržaja je je kada kreirate platformu ili specijalnu funkciju verzije Vašeg sajta. Na primer, ukoliko iznova kreirate Vaš kompletan web sajt sa mobilnom verzijom, ili imate stranice koje su pogodne za štampanje. Ovakav način kopiranja sadržaja ima definitivnu svrhu za maksimalnu ugodnost korisnika, i neće rezultirati kaznom ili problemima sa pretraživačima. Ove stranice će se možda pojaviti u dodatnim rezultatima pretrage, ali ukoliko korisnik bude tražio konkretan rezultat za mobilnu ili štampanu verziju, one će se sigurno pojaviti prve, ispred svih ostalih verzija.
Izrada sajtova, LDS Studios
No comments:
Post a Comment