Gde ulagati novac u Seo ili Google AdWords?
Odgovor na ovo pitanje je komplikovan i zavisi od mnogih faktora. Mada uvek važi pravilo koliko para toliko muzike. Međutim, ponekad je i jedna strofa dovoljno da zadovolji vaše potrebe. Ukoliko želite brzo i bez mnogo muke da navučete posetioce na sajt, AdWords i black hat SEO je kombinacija koja vam je potrebna. Black hat SEO je izraz za sve “nepoželjne”ili "backlink spam" tehnike koje se koriste da prevarite Google zarad dobre pozicije. Prevara k’o prevara, skoro svuda može proći samo jednom. Da bi nekog više puta prevarili taj neko mora biti budala. Google svakako nece biti ta budala,uostalom nece Vam biti lepo kad najbitniji internet faktor shvati da ga varate i kršite njegov pravila.
Google svakodnevno identifikuje različite black hat tehnike i implementira ih u svoj algoritam, tako da sajtovi koji se njima služe budu strogo kažnjeni mogu čak biti izbačeni iz pretrage.Black hat SEO daje brze rezultate, ali pitanje je koliko će Google-u trebati vremena da skonta da nešto nije u redu. To vreme je sve kraće i black hat SEO se sve manje isplati. Ako vam je to dovoljno da plasirate proizvod/uslugu, onda nema daljeg razmišljanja gde treba investirati novac. Pošto niko normalan ne može tako brzo da zatvori prodaju, vreme je da pričamo o AdWords servisu. Google je kurva izvinite na izrazu ali to je tačno, a evo i zašto: kada birate ključne reči on će vam tačno reći koliko morate da platite da bi ste se našli ispred svoje konkurencije, koja je takođe njihov klijent tj oni plaćaju svoje reklame na AdWordsu. Dakle, prilično su nelojalni jer gledaju isključivo u vaš novčanik i ništa drugo ih ne zanima. Ako ćete platiti više od konkurenta, on će vašu reklamu bolje pozicionirati. Nije bitno da li je vaš sajt pokrenut juče ili pre tri godine, nije bitno da li je vaš proizvod dovoljno kvalitetan da bude na prvoj strani, bitno je samo koliko ćete vi kao firma platiti Google-u za svakog ko klikne na reklamu. Dobro, to vam i odgovara jer kratkoročno možete da dospete visoko. U Srbiji i nema velike konkurencije na AdWords-u, tako da je ovakav model zaista nešto što vam odgovara.
Da ne dužim dalje priču oko tehničkih detalja, jednostavno rešenje koje može da uradi vaš konkurent je angažovanje profi agencija za click fraud. One rade veoma elegantan posao: u nerazvijenim zemljama ljudima nije teško da klikću po ceo dan za 1$. Na primer, sajt http://www.deathbycaptcha.com naplaćuje samo 1.39$ za 1000 captcha rešenja,ili ostali sajtovi čije se cene variraju od 3-7$ po 1000 klikova!!! Poređenja radi, vi plaćate 1$ za 5-6 klikova za vašu reklamu sa prosečnom konkurencijom,ostalo izračunajte sami.Toplo preporučujem SEO.
SEO usluge su na prvi pogled skuplje ali pravi efekti se vide posle 3-4 meseca. Međutim, ovi efekti su dosta konzistentniji i dugoročniji tj bolje pozicije se realno tek tad mogu očekivati. Google nikad neće ubiti organsku pretragu, to je činjenica koju treba iskoristiti. Međutim, za početnike je kvalitetan SEO često skup zalogaj. Google AdWords (i naravno Keyword Tool) treba koristiti za početak. Veoma je bitno da saznate koje ključne reči zaista donose posete, koje ključne reči donose konverzije (kupovinu proizvoda, usluge). To ćete teško postići bez AdWords kampanja i Analytics-a.
Pronadjite nas na Google +,Twitteru i Facebook-u.
No comments:
Post a Comment