Search Engine Optimization (skraćeno: SEO) ili optimizacija web-stranica za pretraživanje je deo Internet marketinga koji se
bavi unapređenjem količine i kvaliteta sabraćaja prema Vašem web-sajtu, a samim tim i pozicioniranjem sajta po ključnim rečima koje najviše odgovaraju sadržaju putem “prirodne” pretrage (nesponzorisane) na web pretraživačima (Google, Bing, Yahoo, Ask ...)
Zašto uraditi SEO? Dobar sajt bez velike posećnosti je kao bilbord u pustinji (niko ga ne primećuje). Mi to menjamo.
Naši stručnjaci optimizuju Vaš sajt-rangiraju ga dobro na Google-u uz pomoć znanja koje poseduju o najnovijim Google Panda i Penguin algoritmima.
Vaše je samo da budete strpljivi i videćete ogroman porast posećenosti i porast Vaše zarade.
Pokrenuli ste web-sajt. Atraktivan je, koristan i mislite da sadrži sve što ste prethodno zamislili i sve što je potrebno. Posetioci pronalaze na vašem web-sajtu važne informacije, Vaše proizvode, usluge i kontakte. Isplatili ste dogovorenu sumu novca dizajneru i programeru i sa ovim je projekat završen. Postoji samo jedan problem: Malo je posetilaca.
Bezbroj puta smo se susreli sa sličnom situacijom. Vlasnik sajta je zadovoljan dizajnom i smatra da je i sa sadržajem sve u redu, međutim nedostaje jedna karika u lancu: Osim njega niko drugi ne posećuje web-sajt. Da li Vam je poznata ta situacija?
U većini slučajeva Vaš web-sajt samo nekoliko sitnih podešavanja deli od najbolje moguće pozicije u pretraživačima pomoću koje možete imati znatno više posetilaca. Rešenje za ovo se zove: SEO optimizacija web-sajta.
Šta su Internet pretraživači i kako funkcionišu?
Internet pretraživači (eng. Search Engines) su vrlo popularne uslužne web- stranice koje služe za za pretragu po Internetu i skupljanje informacija o drugim, postojećim web-stranicama. Ljudi ih koriste da bi pronašli željene informacije, firme, proizvode i usluge. Pritom koriste ključne reči koje najbolje opisuju tražene informacije. Pretraživači na zadatu ključnu reč korisniku nude informacije koje su najrelevantnije i najkvalitetnije.
Kako se radi SEO?
Optimizacija sajta je proces u kome podjednako učestvuju vlasnik web-stranice (priprema kvalitetnog sadržaja sajta, razne vrste promocije i marketinga sajta…) i web programer (optimalno uređivanje i programiranje sajta za što bolju poziciju na pretraživačima).
Postoje dva modela optimizacije za pretraživače:
Temeljna optimizacija (on-site SEO)
Temeljna SEO optimizacija je preduslov za dobro pozicioniranje na Internet pretraživačima. Najbitnija stavka je da web-sajt u startu bude dobro napravljen, iskodiran što čistije i što optimalnije, da se ispoštuju određena pisana i nepisana pravila i standardi koji utiču na pozicioniranje web-sajta, da sajt ima što manje bagova, da bude brz, pregledan i intuitivan. Svi ovi nabrojani uslovi čine on-site SEO. Ako već posedujete web-sajt potrebno je pronaći nedostatke u on-site optimizaciji i ispraviti iste. Web-sajt treba prilagoditi za pretragu po tačno određenim ključnim rečima, da bi privukao što veći broj posetilaca,a ako je potrebno treba promeniti i sadržaj (tekst, slike, datoteke) i HTML kod vašeg web-sajta.
Temeljna SEO optimizacija daje dobre rezultate web-stranicama koje imaju malobrojnu konkurenciju na pretraživačima (tj. postoji relativno malo web-stranica koje se bave istom delatnošću ili temom).
Kada za istu delatnost postoji veliki broj konkurentskih web-stranica i ako pri tom aktivno koriste neki od vidova Internet marketinga, tada temeljna optimizacija nije dovoljna za dobre rezultate na Internet pretraživačima. U tom slučaju preporučujemo naprednu SEO optimizaciju za pretraživače.
Napredna optimizacija (off-site SEO)
Za dobru poziciju na pretraživačima nije više dovoljno samo napraviti dobar i optimizovan web-sajt. Danas je za uspeh web-stranice potrebno kontinuirano investirati u optimizaciju za pretraživače.
Napredna ili tzv. off-site SEO optimizacija je usluga koja ne uključuje izmenu sadržaja i koda Vaših web-stranica, već se uglavnom fokusira na razmenu linkova, stvaranje i postavljanje linkova na drugim web-sajtovima koji će voditi na Vaše web-stranice.
Što je Vaša konkurencija veća i kvalitetnija, to ćemo mi morati da radimo više da bismo Vas probili na dobre pozicije. Po pravilu najviše posla ima u rasprostanjenim delatnostima kao štu su turizam, prodaja polovnih automobil, računara, mobilnih telefona...
Kod napredne optimizacije vršimo i Internet PR usluge. To je servis razvijen za klijente pomoću kojeg brže i kvalitetnije postavljamo linkove na web-adrese koje su povezane sa sadržajem klijentovog web-sajta.
Šta morate znati o optimizaciji kao usluzi koju naručujete i plaćate?
Nakon pokretanja novog web-sajta potrebno je 15-45 dana da se pojavi na Google-u. To je proces koji Google radi automatski i koji se ne može ubrzati ni kontrolisati, pa optimizacija za pretraživače mora biti isplanirana na vreme.
Takođe, dobra pozicija novih web-stranica najčešće dolazi vremenom. Na prvoj stranici rezultata Google pretrage se nalazi samo 10 sajtova rezultata pretrage, pa nije realno očekivati da će upravo vaša web-stranica instantno izbiti na poziciju za koju su se druge web-stranice trudile godinama, pogotovo ako je konkurencija velika.
Rezultati će izostati ili nakon nekog vremena u potpunosti izbledeti ako je vaš web-sajt statičan i neažuriran.To se mora sprečiti kako bi se postigli određeni rezultati.
Ono u šta možete biti sigurni je da ćemo uslugu obaviti profesionalno, kompetentno, po najnovijim trendovima i saznanjima i učiniti sve što je u našoj moći da biste za Vaš novac ostvarili najbolje moguće rezultate.
Tajna dobrih pozicija leži u izradi kvalitetnog web-sajta, redovnom stvaranju kvalitetnog sadržaja Vašeg web-sajta u kombinaciji sa dobro osmišljenom strategijom Internet marketinga.
Text preuzet sa www.lakodosajta.org sva prava zadržana.
No comments:
Post a Comment