Sunday, 27 January 2013

Uvod u SEO dan 1

Link vredi vise od 1000 reci


Vecina autora je preagresivna sa ubacivanjem kljucnih reci. Ta taktika sigurno nece pomoci ka konverzji posetilaca sajta u kupce. Ali nova generacija programa koji automatski kreiraju sadrzaje stizu do cilja mnogo brze nego autori koji kopiraju sadrzaje sa drugih web sajtova i postavljaju ih na svoje.
Cak su i neke kompanije, kao na primer Thomson Financial, priznale da koriste takve programe umesto ljudi. 

Cena kreiranja tekstova samo da bi oni postojali postala je bezvredna. U doba u kojem postoji automatsko kreiranje sadrzaja, sajtovi moraju da gledaju stvari iz potpuno nove perspektive ukoliko zele da ostanu dobro optimizovani i relevantni.

Linkovi kao brojevi



Jedna od bitnijih stvari koja Google-u omogucuje da se razvija i prosiruje toliko brzo jeste da oni koriste elegantnu analizu linkova u za njih bitne algoritme. 
Ne racunaju se svi glasovi podjednako. Sto je kvalitetniji web sajt koji preporucuje link,to ce taj link imati vecu vrednost i vise glasova. Google-ov algoritam koji se bavi rangiranjem stranica je dizajniran  tako da je, na primer, link sa pocetne stranice vodeceg univerziteta mnogo bolje rangiran nego link sa slabo poznatog web sajta. Na slici gore mozete da vidite da gornja stranica (100) prosledjuje link sa nivoom 50,dok stranica  ispod (9) prosledjuje link sa nivoom 3. Obe preporuke su vredne,ali ne postoji dilema koja vise znaci.

Linkovan tekst i koliko je bitan



Ukoliko Vas drugi sajt preporucuje preko linkovanog teksta, to znaci mnogo vise nego obicne reci i preporuka bez linka. Taj link ce Vam mnogo pomoci kod SEO optimizacije


Pretrazivaci prate ljude


Da, da, pretrazivaci prate sta kuckate i sta trazite dok surfujete po Internetu. Dobra vest je da i Vi mozete da se koristite taktikom pretrazivaca i saznate kakva Vam je konkurencija. Tako mozete bolje da razumete svoje protivnike, saznate koliko je Vasa konkurencija zaista dobra,protiv cega se takmicite, a cak i da dobijete neke nove ideje za Vas web sajt.


Linkovi protiv svesti


Vecina najbolje rangiranih linkova ipak zavisi od interesovanja ljudi za odredjenu oblast. Ukoliko zivite u Sjedinjenim Americki Drzavama i razmisljate da osigurate svoj auto, prvo sto ce Vam pasti na pamet je kompanija Geico, iz razloga da su oni u toku kalendarske godine potrosili preko milijardu dolara na TV reklame ,Internet reklame, promocije i razne dogadjaje. 

Tokom godina Google je razvijao algoritam koji omogucuje da je sajt koji je dobro posecen odlicno rankiran iako nema puno drugih sajtova koji ga linkuju (preporucuju). 

Kada zelite da pogledate rezultate pretrage da biste saznali koliko je neka kljucna rec rasprostranjena, bitno je da uzmete u obzir i reklame koje se nalaze na nekom sajtu, koliko ih ima, koliko su velike, gde su postavljene...

Ukoliko pocinjete od nule na novom web sajtu, najbolje je da analizirate bazu podataka za male sajtove koji imaju nizi rang posecenosti i manje podataka za pregledati. Mnogo je lakse da gradite profil koji ima ogranicenu bazu podataka i ogranicen sadrzaj nego da potrosite ogromne svote novca na TV reklame, Internet reklame i razne promocije kao sto to radi Geico.

















No comments:

Post a Comment